Hubper Jaaroverzicht 2021

2021 zit erop! Het was een bijzonder jaar, waarin we massaal online hebben geleerd! Dit jaar gingen er veel klanten aan de slag in Hubper om hun organisaties te ontwikkelen.We zetten de belangrijkste highlights van alle academies in Hubper op een rij.

👋 Hallo nieuwe klanten!

We groeien steeds harder! Ook in 2021 hebben we weer veel nieuwe klanten mogen verwelkomen. Het aantal toegevoegde klanten in de leeromgeving is gestegen met 42% ten opzichte van 2020. Zo zijn bijvoorbeeld Sunweb, KNGU & Schuberg Philis Hubper gaan gebruiken.

Nieuwe klanten betekent ook nieuwe gebruikers. Dat zagen we goed terug in ons leerplatform. In 2021 waren er 31% meer logins dan in 2020!

👩‍🏫 Hier werd het meest over geleerd

Er is veel geleerd in 2021. Heel veel. In 2021 zijn er totaal 12,756,704 minuten gespendeerd in de online leeromgeving. In die tijd kun je bijna 3 keer op en neer naar de maan.

Afgelopen jaar zijn er meer dan 10.000 nieuwe activiteiten aangemaakt. Dat is een stijging van 204% ten opzichte van 2020. Over alle activiteiten werden er 7,36 miljoen vragen beantwoord. Hiervan zijn er 69% goed beantwoord. Nice!

📚 Leren met de Hubper Learnings

We hebben hard gewerkt aan het uitbreiden van ons eigen leeraanbod. Zo staan er momenteel meer dan 145 microlearnings, 25 e-learnings & 15 Learnings Playlists in de Hubper Content bibliotheek. Daarnaast vind je er interessante podcasts en meer dan 50 samenvattingen van managementboeken.

Veel organisaties gingen aan de slag met content uit de Hubper Content Bibliotheek. E-learning was de populairste leervorm, gevolgd door microlearning.

Dit was de top 3 Hubper Learnings van 2021:
1. Creëer de juiste balans tussen werk en balans
2. De echte vraag van je klant
3. Alles draait om perspectief.

🧑‍💻 Nieuwe features

In 2021 hebben we veel vette nieuwe & verbeterde functionaliteiten gelanceerd! Zo kwam er een geheel nieuw dashboard voor onze gebruikers, een nieuwe ontdek & bibliotheek en een grote update aan Learning Playlists.

Ook voor beheerders waren er toffe nieuwe updates, bijvoorbeeld verbeterde statistieken in Mijn Team, nieuwe leeractiviteiten & soorten content, meer integraties en slimme functies. Deze functies helpen je om het leren efficiënter te organiseren, zoals het standaardiseren van verplichtingen per functie en het automatisch toewijzen van content.

🗓️ Dinsdag = leerdag

In 2021 was dinsdag de populairste dag om te leren. De maandag staat op een mooie tweede plek. In het weekend wordt er het minst gestudeerd. Om 11:00 besluiten de meeste gebruikers om te beginnen met leren.

Hoewel we steeds meer leren op mobiel, bleef in 2021 de voorkeur uitgaan naar leren op de desktop. Het afgelopen jaar werd er 13% op mobiel geleerd en 87% via de laptop of pc.

💯 Trots!

We hebben in 2021 ontzettend veel groei doorgemaakt. En niet alleen in ons platform en met onze klanten, maar ook bij Hubper zelf. En dat vinden we belangrijk. Want alleen met een sterk en hecht team zetten we het beste online leerplatform neer. Het Hubper team is dan ook flink gegroeid en versterkt met nieuwe professionals. En daar zijn we super trots op.

Nu is het 2022. De roadmap is klaar – het wordt een heel tof jaar met veel nieuwe functionaliteiten om groeien binnen organisaties nog slimmer en inzichtelijker te maken 🚀🚀

Ervaar onze online academy

Benieuwd wat Hubper voor jouw organisatie kan betekenen? Vraag vrijblijvend een demo aan en ontdek alle mogelijkheden van ons online leerplatform.